رونمایی از لکوموتیو پارس 33

نخستین لکوموتیو ساخت داخل روی ریل کشور!

صنعت حمل و نقل آنلاین: محمدرضا مختاری امروز در مراسم ورود 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه راه‌آهن و افتتاح لکوموتیو داخلی پارس 33 توسط واگن‌پارس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد خبر از 50 دستگاه انواع واگن باری 6‌ محوره و 2 محوره و 4 محوره لبه بلند و یک دستگاه لکوموتیو تولید داخل پس از یک سال و نیم تلاش بی وقفه مسئولین راه‌آهن، شرکت البرز نیرو و واگن پارس داد.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین مدیرعامل واگن پارس در ادامه بیان کرد: ‌قرارداد تولید این لکوموتیو سال گذشته بین واگن‌پارس و البرز نیرو در نمایشگاه بین المللی در تهران به امضاء رسید و نیاز بود تا راه آهن کمک کند و سه دستگاه شاسی را تحویل واگن پارس دهد که با مهندسی معکوس و قراردادی که با شرکت کره جنوبی داشتیم این قرارداد منعقد شد و امروز اولین دستگاه از این لکوموتیو تحویل شرکت البرز نیرو شد.

دو دستگاه لکوموتیو دیگر در مرحله تولید است و امید داریم که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است تا پایان سال حداقل سه دستگاه لکوموتیو دیگر را به شرکت بهره‌بردار تحویل دهیم.

پس از گذشت 3 سال با حمایت‌های راه‌آهن امروز قرارداد تولید 25 دستگاه واگن مسافری را منعقد کردیم و وعده داده شد از محل تبصره 18 تسهیلات مورد نیاز برای این واگن‌ها تأمین شود.

به موازات ساخت این لکوموتیوها همکاری مشترکی با سرمایه گذاری شرکت مپنا تخواهیم داشت و بحث تولید لکوموتیو را در واگن پارس به صورت جدی از امروز دنبال خواهیم کرد.

مطالب رپورتاژ