دیدار رئیس کل گمرک ایران با دبیرکل اتحادیه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای

مهدی میراشرفی ضمن بازدید از ایرو با فرآیند کنترل ایمنی‌سازی سیستم تیر آشنا و با “امبرتو ده پره تو” دبیرکل ایرو درخصوص توسعه همکاری‌های متقابل در منطقه بحث و تبادل‌نظر نمود.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل‌ونقل و به نقل از وبسایت گمرک ایران،‌ میراشرفی در این دیدار، سیستم تیر را تسهیل‌گر رفع مرزها و رشد تجارت بین‌المللی دانست و با اشاره به موقعیت ویژه ایران و قرار گرفتن حدود ۲۰ کشور محصور در خشکی (لند لاک) در منطقه و همسایگی ایران و همچنین قرار گرفتن در تقاطع کریدورهای شمال- جنوب و شرق-غرب خواهان همکاری بیشتر ایرو در توسعه ترانزیت و تیر در منطقه شد.

وی با اشاره به موفقیت اخیر اجرای دومین پروژه تیر الکترونیک با آذربایجان، آمادگی گمرک ایران جهت توسعه تیرالکترونیکی با سایر کشورهای همسایه به ویژه کریدور شمال-جنوب را اعلام نمود.

رئیس کل گمرک ایران افزود: گمرکات می‌توانند مانع از تأثیر مسائل سیاسی بر زندگی مردم از طریق تسهیل تجارت شوند و سیستم بین‌المللی تیر یکی از ابزار مورد استفاده گمرکات است.

وی با اشاره به اجرای سامانه جامع گمرکی در کشور با نیروهای بومی، آمادگی گمرک ایران برای انتقال تجارب خود به کشورهای همسایه جهت دیجیتالی کردن گمرکات و ترانزیت را اعلام نمود.

همچنین ضمن درخواست توجه بیشتر ایرو به توسعه حمل‌ونقل ترکیبی پیشنهاد ایجاد دفتر منطقه‌ای ایرو در ایران جهت تقویت همکاری‌ها را مطرح کرد.

در ادامه دبیرکل ایرو ضمن ابراز خوشحالی از جدیت و موفقیت گمرک ایران در اجرای پروژه‌های تیر الکترونیک، گمرک ایران را پیشرو و پیشگام در دیجیتالی شدن تیر دانست.

امبرتو ده پره تو،‌ دبیرکل ایرو، گمرک ایران را نمونه موفقی از گمرکات قرن ۲۱ دانست که بدون تردید در مسیر دیجیتالی شدن گام برداشته و آن را الگوی مناسبی برای گمرکات منطقه عنوان کرد.

وی همچنین ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت‌های اخیر گمرک ایران در تیر الکترونیک به‌عنوان اینترمدال، آمادگی ایرو برای توسعه تیر الکترونیکی با همکاری ایران را اعلام نمود.

دبیرکل ایرو همچنین از حضور فعال و مؤثر نماینده کشورمان در شورای اجرایی تیر که منجر به اجرای حمل‌ونقل ترکیبی تیر و توسعه تیر الکترونیکی شده، تشکر و قدردانی کرد.

 

مطالب رپورتاژ