در نشست مجازی معاونين حمل و نقل استان ها تاکید شد: احترام به حقوق ذینفعان اثرگذار در اقدامات بخش حمل و نقل جاده‌ای

در نشست مجازی معاونین حمل و نقل و روسای ادارات حمل و نقل استان‌های سراسر کشور بر تفکر ، تصمیم گیری و اقدام هوشمندانه در حوزه فعالیتی و تدوین برنامه‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای تاکید شد.

​در نشست مجازی معاونین حمل و نقل و روسای ادارات حمل و نقل استان های سراسر کشور بر تفکر، تصمیم گیری و اقدام هوشمندانه در حوزه فعالیتی و تدوین برنامه‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای تاکید شد.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان، با اشاره به پیچیدگی و چند بعدی بودن فعالیت اقتصادی حمل و نقل اظهار داشت : با توجه به اثرپذیری بخش حمل و نقل از شرایط اقتصادی موجود، معاونین و روسای ادارات مي بایست با بررسی همه جانبه مشکلات و چالش های موجود به صورت همه جانبه و هوشمندانه تصمیم گیری نموده و برنامه‌ها و اقدامات عمل را در راستای رفع مشکلات موجود تدوین و اجرا نمایند.

با ارتقای نگاه مردم مداری و احترام بیش از پیش به حقوق آنها و حقوق ذینفعان حمل و نقل و از جمله رانندگان عزیز قطعا اثرگذاری و کارایی اقدامات بالا خواهد رفت. 

وي اعطای تسهیلات مالی به شاغلین زیان دیده از شيوع ويروس كرونا در سال جاری را از اولویت های اصلی در بخش اعلام کرد و افزود: در این راستا ادارات استانی می‌بایست در اجرای صحیح و نظام‌مند این تسهیلات نظارت کافی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر طی سخنانی به برنامه‌ها و اقدامات اولویت دار این بخش اشاره کرد و افزود: در زمینه فراهم نمودن تسهیلات و امکانات رفاهی رانندگان تلاشگر خوابگاه‌های رانندگان در پایانه های عمومی مسافری هرچه سریعتر با رعايت پروتكل هاي بهداشتي بازگشایی شوند.

وی افزود: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان مسافربری با لحاظ افزایش نرخ جابه‌جایی مسافر، ساماندهی توشه غیر همراه مسافر و انبارهای مرکزی مستقر در پایانه‌های مسافربری، تمدید رايگان یک دوره پروانه فعالیت شرکتهای حمل و نقل مسافر ازجمله اقدامات اولویت داربوده که با همکاری و هماهنگی انجمن‌های صنفی در استان قابل اجرا می باشد.

این گزارش حاکی است ، در بخش دیگری از این نشست غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این بخش ارائه کرد و افزود: با توجه به اجرای طرح صدور اسناد حمل الکترونیکی و حذف فیزیکی بارنامه از سوی شرکت های حمل و نقل، معاون حمل و نقل استان ها و روسای ادارات شهرستانها می بایست بر نحوه اجرای دستورالعمل در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی نظارت داشته باشند و موضوع دستیابی شرکت های حمل و نقل به امضای الکترونیکی را پیگیری نمایند .

 وی افزود: برگزاری جلسات مستمر با انجمن های صنفی ، بازديد برنامه‌ای از پایانه‌های بار و رصد مشکلات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل از اولویت‌های اصلی این بخش است که از سوی ستاد مرکزی پیگیری می‌شود.

این گزارش می افزاید ، فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر آمار ایمنی و ترافیک طي سخناني اظهار داشت: با راه اندازی میز حمل و نقل در مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای کشور ، تخلفات شرکت های مسافربری و رانندگان اتوبوس شناسایی می شودو موارد تخلف در کمیسیون های قانونی مربوطه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. 

وي خاطر نشان کرد : بررسی صلاحیت انجام كار مدیران فنی ، نظارت بر عملکرد سامانه سپهتن ، شناسایی رفتارهای پرخطر رانندگان و برگزاری دوره های آموزشی ایمنی ویژه رانندگان از جمله اقدامات در راستای ارتقای ایمنی در سال جاری است . گفتنی است در بخش پایانی این نشست ، معاون حمل و نقل استان ها و رؤسای ادارات شهرستانها ، ضمن طرح پرسش ها و ابهامات در خصوص برنامه‌های اعلام شده نظرها و پیشنهادهای راهبردی خود را در راستای بهبود بخشیدن به عملکرد برنامه ها و ارتقای بهره وری در بخش ارائه کردند.

مطالب رپورتاژ