درمرکزمدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشورانجام مي‌شود: پايش لحظه‌اي تخلفات شركت‌هاي حمل‌و‌نقل مسافر و رانندگان اتوبوس

با استقرار میز حمل و نقل در مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور تخلفات شرکت های حمل و نقل مسافر و رانندگان اتوبوس به صورت مستمر رصد و پایش می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، علی اکبر آشوری رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان این مطلب اظهار داشت:

پیرو ابلاغ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و تغییر عنوان مرکز ، یکی از وظایف جدید پایش و استخراج اطلاعات برخط از طریق سامانه های هوشمند حمل و نقلی و دریافت گزارش از استان ها و تحلیل های مورد نیاز حوزه حمل و نقلی است .

.وی افزود :

در این راستا ميز حمل و نقل با بهره گیری از کارشناسان مجرب در سالن عملیات مرکز یاد شده استقرار یافته است و از طریق به کارگیری سامانه های هوشمند،  اطلاعات مسیر حرکت ، صورت وضعیت و سرعت اتوبوس ها در سامانه سپهتن ،به صورت لحظه ای رصد و پایش می شود .

آشوری خاطرنشان کرد:

در صورتی که با بررسی کارشناسان  موارد تخلف محرز شود ، به دفاتر ذیربط در استان ها اعلام می شود تا با شرکت های حمل و نقل متخلف و رانندگان به نحو مقتضی برخورد انجام شود .

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور یکی دیگر از سامانه ها را سامانه داده کاوی پلاک خوان های کل کشور اعلام کرد که اطلاعات آن هر ۱۰ دقیقه به روز رسانی میشود و تخلفات سرعت اتوبوس ها رصد می شود . 

وي اظهار امیدواری کرد با توسعه این سامانه ها کنترل و رصد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا هم انجام شده و تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالا مورد پایش و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مطالب رپورتاژ