سازمان بنادر؛ آمادگی عملیاتی بالای برای مواجهه با هر نوع بحرانی را دارد

وی ادامه داد: از زمانی که کرونا به یک اپیدمی در ایران تبدیل شد و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی دچار اختلال شد، فعالیت‌های دریایی و بندری کشور، عملیات‌های تخلیه و بارگیری، ورود و خروج به/از محوطه‌های بندری تعطیل نشد.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران خاطرنشان کرد: آمادگی عملیاتی برای مقابله و مواجهه با هر نوع بحرانی که می تواند یک تهدید پیرامونی تلقی شود در بخش دریایی و بندری کشور وجود دارد و مدیریت صحیح از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه نشان داد که به رغم چالش و مشکلات جدی می‌توان فعالیت‌ها را پیش برد.

پل مه گفت: نکته بسیار مهم که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی مدنظر قرار گرفت بهره‌مندی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود و این مسئله باعث شد که چه در بخش کالا و چه در بخش انسانی بنادر از تهدید بیماری مصون بماند و کمترین آسیب را ببیند.

وی افزود: به طور کلی هیچ نوع اشاعه‌ای در مورد ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم و با اقدام مطلوب و هوشمندانه سازمان بنادر و دریانوردی و انجمن کشتیرانی، از جان افراد محافظت به عمل آمد و شیوع ویروس در بخش بندری و دریایی به حداقل رسید.

پل مه درباره اینکه ویروس کرونا چه تاثیری بر فعالیت‌های اقتصادی داشته است، افزود: تمام فعالیت‌های اقتصادی در کشور دچار اختلال شده و عملیات‌های بندری و دریایی نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و شاهد بودیم که بسیاری از کشورهای همسایه نظیر قطر، امارات و کویت مجوز تردد کشتی ها را سلب کردند و برخی کشورها نیز اجازه خروج کالا را از کشور خود ندادند تا ذخایر مورد نیاز آنها با خطر مواجه نشود.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: هرچند شاهد مختل شدن فعالیت ها در حوزه صادرات و واردات بودیم اما فعالیت‌های بندری مختل نشد و صرفا در یک برهه زمانی ۳۰ روزه واردات کالا به کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفت اما مجدد روند مطلوبی با شروع فعالیت‌ها کلید خورد.

مطالب رپورتاژ