خیابان 30 تیر، پایلوت پروژه گردشگری دسترس‌پذیر می‌شود

 ولی تیموری در نشست هم‌اندیشی و تبادل‌نظر پیرامون موضوع گردشگری دسترس‌پذیر گفت: تدوین و اجرای برنامه‌ای با موضوع دسترس‌پذیر کردن خدمات گردشگری کشور برای معلولین و جانبازان در دستور کار مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) قرار دارد.

 

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تیموری با بیان اینکه ضمن توافق صورت گرفته با سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود به فاز عملیاتی پروژه گردشگری دسترس‌پذیر در حال بررسی است؛ توضیح داد: با بهره‌مندی از حمایت بین‌المللی و برخورداری از تعاملات فرا بخشی شامل ظرفیت‌های ارگان‌های تصمیم‌ساز در این حوزه می‌توانیم کلیه تأسیسات گردشگری و خدمات قابل‌ارائه این حوزه را برای همه گردشگران به‌ویژه معلولین و جانبازان قابل‌استفاده کنیم.

معاون گردشگری همچنین خیابان 30 تیر تهران را برای اجرای پروژه گردشگری دسترس‌پذیر مناسب مطرح کرد و گفت: هتل، دفاتر خدمات مسافرتی، موزه‌ها و به‌طور کل مراکز گردشگری این محور می‌توانند طبق ساختار پروژه گردشگری دسترس‌پذیر برای استفاده معلولین و جانبازان مجهز شوند.

تیموری با بیان اینکه 13 درصد افراد کشور نیازمند خدمات دسترس‌پذیر هستند؛ خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای تعریف‌شده این است که همه سایت‌های گردشگری و به‌طور کل تأسیسات این حوزه به موضوع گردشگری دسترس‌پذیر اهمیت دهند و در امور اجرایی لازم به‌کارگیرند.

در این نشست ولی تیموری نتایج ارائه انجمن باور با موضوع معرفی نمونه‌های موفق بین‌المللی و نیازهای ساختاری فاز اجرایی این پروژه در پایلوت مذکور را نیز بررسی کرد.

 معاونان و نمایندگان ارگان‌ها و مراکز فرا بخشی ازجمله معاونت امور شهری و روستایی وزارت کشور، معاونت امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور، معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن باور، فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایران‌گردی مارکوپولو در این جلسه حضور داشتند.

 

مطالب رپورتاژ