مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل

حمایت واقعی و پایدار راه‌آهن از تولید داخل

صنعت حمل و نقل آنلاین: سعید رسولی مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا امروز در مراسم ورود 70 دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی خبر از افتتاح لکوموتیو داخلی پارس 33 در هشتمین مرحله ورود ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی داد.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین در این مرحله 70 دستگاه انواع ناوگان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و باری به ارزش 223 میلیارد تومان وارد شبکه ریلی می‌شود.

رسولی در ادامه بیان کرد: ارزش کل ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل حدود یک‌هزار و ۱1۵۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد رشد داشته‌ایم.

امروز خط تولید لکوموتیو در واگن پارس اراک بعد از 10 سال تعطیلی مجددا راه‌اندازی شد، در دنیا و همچنین کشور ما به خاطر شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه است، اما احیای یک مجموعه تولیدی در کشور امیدبخش است.

سازوکاری در شرکت راه‌آهن در راستای حمایت از تولید داخل، ایجاد شده که زنجیره کاملی برای حمایت واقعی و پایدار از تولید داخل است.

ایجاد و تاسیس مرکز تست ریلی با همکاری وزارت دفاع و سازمان ملی استاندارد انجام شده و  با ساخت بزرگترین مرکز تست مجهز ریلی، از تولیدکننده‌های این حوزه بیشترین استفاده را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ج.ا.ا اعلام کرد: امروز اولین لکوموتیو تولیدی واگن پارس با عنوان پارس 33 تحویل می‌شود و سفارش 10 دستگاه لکوموتیو به واگن پارس داده شده است.

در این هفته و هفته آینده قراردادهای جدید تقاضاهای سرمایه‌گذاری در حوزه ناوگان ریلی که از سوی بخش غیردولتی است بین کارخانجات تولید داخل تقسیم می‌شود و سفارش‌گذاری‌های جدید انجام خواهد شد و قطعا با حمایت بانک‌ها، کار بهتر پیش می‌رود.

مطالب رپورتاژ