ساخت قطعات بندری

حمایت از تولید داخل در دستور کار سازمان بنادر است

صنعت حمل و نقل آنلاین: معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر از سازندگان داخلی در حوزه بندری و دریایی حمایت می‌کند.

محمدرضا اله‌یار با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید هدف این سازمان استفاده حداکثری از توان داخلی است، اظهار کرد: در راستای رونق و جهش تولید، رفع مشکل سازندگان تجهیزات بندری و دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

حمایت و همفکری با سازندگان داخلی

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه ساخت و سازهای دریایی و ساحلی، سازندگان قطعات و تجهیزات دریایی و بندری وضعیت خوبی دارند.

اله‌یار با اشاره به حمایت و همفکری با سازندگان داخلی و برگزاری جلسات متعدد به منظور رفع موانع و مشکلات حوزه بندری و دریایی، گفت: قبول مسئولیت و حمایت از سازندگان داخلی با توجه به تاکیدهای صورت گرفته در سطح کلان نظام، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

تامین نیازهای کشور در حوزه قطعات بندری

وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و دسترسی محدود به تجهیزات خارجی، فرصتی برای کشور ایجاد شد تا بتوانیم نیازهای خود را در حوزه قطعات و تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور تأمین کنیم.

وجود پتانسیل در ساخت داخل

اله‌یار با بیان اینکه در حال حاضر این پتانسیل بیش از پیش وجود دارد که برای تأمین نیازهای توسعه دریا محور از توان تأمین کنندگان داخلی استفاده کنیم، عنوان کرد: ضروری است از ظرفیت مجموعه‌های تولیدی کشور برای ارتباط نزدیک بین متولیان ساخت و سازهای دریایی و ساحلی و سازندگان قطعات و تجهیزات استفاده کنیم.

ساخت ۷۶۸ قطعه بندری و دریایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از دستاوردهای این حوزه در سال گذشته می توان به ساخت ۷۶۸ قطعه بندری و دریایی در مراکز دانش بنیان و کارگاه‌های بزرگ و کوچک در سراسر کشور اشاره کرد.

مطالب رپورتاژ