حضور گرم شرکت‌های هوشمند در فضای سرد استقبال

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین از سیزدهم تا شانزدهم بهمن‌ماه 97 با حضور شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل و لجستیک در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این دوره از برپایی نمایشگاه لجستیک، ۵۰ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی از کره‌جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از ۲,۹۰۰ مترمربع حضور داشتند که در زمینه تولید انواع تجهیزات انبارداری و حمل و نقل، سیستم‌های مدیریت یکپارچه ترافیک و سایر حوزه‌های مرتبط با صنعت لجستیک و زنجیره تأمین فعالیت داشته و آخرین نوآوری‌های خود را در این عرصه به بازدیدکنندگان و فعالان این حوزه ارایه کردند.

طبق اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه هدف از برگزاری آن ایجاد فضای مناسب برای تعامل و تبادل کالا، تکنولوژی و دانش لجستیکی و در نهایت حرکت به سمت تولید بهینه و رشد تولید ملی و ایجاد و نمایش شبکه‌ای گسترده از فعالان صنعت لجستیک، برقراری ارتباط و پیوند مناسب بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان خدمات این صنعت، ایجاد بستری مناسب در زمینه‌های مرتبط با لجستیک، زنجیره تامین و شبکه‌های کسب و کار، تعامل و همکاری پویا با دانشگاه‌های معتبر و نهاد‌های مرجع و دانش‌بنیان بود.این نمایشگاه در چهار بخش اصلی «تجهیزات»، «حمل و نقل و انباری‌داری»، «پخش» و «سیستم‌های اطلاعاتی ارتباطاتی و نرم‌افزاری» برگزار ‌شد. بنادر و اپراتور‌های ترمینالی، حمل و نقل سنگین و نیمه‌سنگین، انبار‌ها و سیلوها، تجهیزات بارگیری، لجستیک سخت، شبکه‌های توزیع و پخش موادغذایی، دریافت و ذخیره‌سازی و توزیع کالا، حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی، خطوط حمل و نقل اقیانوس‌ها، سیستم‌های نگهداری مواد و سیستم‌های تامین امنیت حمل و نقل بخش‌هایی از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین بودند.برگزاری چنین نمایشگاهی در راستای تجمیع شرکت‌های داخلی فعال در صنعت لجستیک و هم‌اندیشی صاحبان‌نظر در راستای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش موثر و سازنده‌ای در توسعه این صنعت ایفا کند.

لجستیک زنجیره‌ای از مراحل مختلف تولید کالاها، خدمات و برنامه‌ها از نقطه شروع تا رسیدن به دست مصرف‌کننده به منظور برآوردن نیازهای مشتری است. این موضوع نقش حیاتی در اقتصاد، خودکفایی و مدیریت تامین نیازمندی‌های جامعه دارد به‌ویژه در شرایطی که کشور با تحریم‌ها مواجهه شده، لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع لجستیک هنر و علم به دست آوردن تولید، توزیع مواد و محصول در مکان مناسب و در مقدار مناسب است.در چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه لجستیک با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های سنگین حضور در نمایشگاه بیشتر شاهد شرکت‌های دولتی بودیم و معدود شرکت‌های خصوصی هم که در این دوره حضور داشتند شرکت‌هایی بودند که بیشتر برای دیده شدن یا رونمایی از سامانه‌های خود در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

مطالب رپورتاژ