جابجایی ۸ میلیون تن کالا از استان مرکزی

به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، غلامعباس بهرامی نیا اظهار داشت: بر اساس آمار، به طور متوسط در چهار سال اخیر ماهانه یک میلیون و سیصد هزار تن کالا در قالب ۹۰ هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است .

وی افزود: استان مرکزی با این حجم جابجایی کالا ۳.۴درصد از کل حجم بار کل کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه ۹ کشوری قرار دارد و  به طور معمول ۱۰ درصد از کل بار جابجا شده به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی جابجا می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیون تن کالا از مبدا استان مرکزی جابجا شده که بیشترین حجم جابجایی کالا طی چهار سال اخیر است.

بهرامی نیا خاطرنشان ساخت: این حجم جابجایی کالا در قالب ۵۵۲ هزار سفر باری صورت گرفته که حجم سفرهای باری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: متوسط وزن هر محموله ۱۵ تن بوده و این درحالی است که متوسط کشوری ۱۴ تن می باشد و حدود ۸۰ درصد از کل بار جابجا شده از مبدا استان از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین کالای حمل شده به ترتیب شامل انواع سیمان، نفت کوره، گازوئیل و انواع سنگ معدنی و مقصد بیشتر این جابجایی ها  استان های تهران، خوزستان اصفهان و قم  بوده است.

مطالب رپورتاژ