لاستیک با ارز 4200 تومانی از سوی سازمان راهداری

توزیع لاستیک با ارز 4200 تومانی از سوی سازمان راهداری

صنعت حمل و نقل آنلاین: مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تامین لاستیک رانندگان گفت؛ برای تامین نیاز موجود، مقرر شده ترخیص لاستیک هایی که قبل از مورخ اول شهریور ماه وارد بنادر و گمرکات کشور شده اند بر اساس دستور معاون اول محترم رئیس جمهور با ارز 4200 تومانی سریعا در دستور کار وزارت صمت  قرار گرفته و امکان توزیع حواله آنها در اختیار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای قرار گیرد  تا بر اساس میزان پیمایش  بین رانندگان و مالکان ناوگان فعال در حوزه عمومی جاده ای توزیع شوند.
مهران قربانی در جریان سفر به استان خوزستان اظهار کرد:  در ٦ ماهه اول سالجاري  از  مجموع ٢٤٢ ميليون تن كالا در كشور جابجا شده است که از این میزان ٤٩.٣ ميليون تن کالا معادل ٢٠ درصد  شامل محصولات كشاورزي ، دامي و غذايي بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزايش داشته است.

جابجایی كالاهاي اساسی

وی افزود: از اين ميان ٧.٢ ميليون تن كالاهاي اساسی شامل كشاورزي، دامي و غذايي مربوط به امام خمینی(ره) است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل علي رغم شرايط شيوع كرونا در كشور تغيير محسوسي نداشته و ثابت بوده است.

تأمین لاستیک برای رانندگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تأمین لاستیک برای رانندگان حمل و نقل اذعان کرد:  متولی تنظیم بازار لاستیک از تامین تا توزیع  و برنامه ریزی مربوطه در کشور وزارت صمت  است و سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای تنها مسئولیت توزیع حواله های ناوگان عمومی جاده ای را از طریق سامانه توزیع حواله ، بر مبنای معیار پیمایش ناوگان را بر عهده دارد.

270 هزار حلقه لاستیک در سامانه جامع توزیع لاستیک

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود 270 هزار حلقه لاستیک در سامانه جامع توزیع لاستیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای وجود دارد که بر اساس میزان پیمایش ناوگان جاده ای در حال توزیع است.

مطالب رپورتاژ