تداوم سیر قطارهای هرمزگان به‌رغم آب‌گرفتگی خط دوار

مدیر کل راه‌آهن هرمزگان از برقرار بودن سیر قطارهای هرمزگان با توجه به شدت بارندگی‌ها در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر خط دوار دچار آب گرفتگی شده است.

 

حسن ماسوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت را‌ه‌آهن و سیر قطار به‌رغم بارندگی شدید در استان هرمزگان اظهار داشت: با در نظر گرفتن هشدارهای هواشناسی ستاد مدیریت بحران راه‌آهن هرمزگان تشکیل و تمهیدات اولیه برای حفظ آمادگی در برابر بحران اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه « فقط در برخی نقاط برای حفظ ایمنی سرعت سیر قطار‌ها کاهش می‌یابد» افزود: هیچگونه انسدادی در راه‌‌آهن این ناحیه وجود ندارد و سیر قطار‌ها از مبدا هرمزگان برقرار است.

مدیرکل راه‌‌آهن هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر فقط خط دوار به دلیل قرار داشتن در سطح پایین تر دچار آب‌گرفتگی شده و تا یک متر زیر‌آب قرار دارد. اما طبق پیش‌بینی هواشناسی با قطع شدن بارش‌ها، عملیات جمع‌آوری آب روی خط  دوار آغاز و اقدامات ثانویه بر روی خطوط انجام می‌شود.  

ماسوری خاطرنشان کرد: راه‌‌آهن هرمزگان در آماده‌باش کامل قرار دارد و کارکنان این ناحیه از اولین ساعات شروع بارش در نقاط مختلف مستقر هستند.

 

مطالب رپورتاژ