ایرلاین‌ها با افزایش قیمت بلیت متخلف هستند

تخلف ایرلاین‌ها در افزایش بهای بلیت

صنعت حمل و نقل آنلاین: محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از زیر فشار مالی بودن همه صنف‌های اقتصادی خبر داد و گفت: فعلا در شرایط کنونی ایرلاین‌ها نباید به دنبال سود باشند و شرکت‌ها نباید به سرعت به سمت افزایش قیمت خدمات خود بروند.

درخصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز، این کمیسیون در هفته گذشته نشستی با حضور رئیس سازمان هواپیمایی و برخی مدیران ایرلاین‌ها برای بررسی علل افزایش قیمت‌ها داشت، همچنین در هفته جاری نشستی با حضور اعضای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خواهد شد تا تمام تبعات و اثرات موضوع افزایش قیمت بلیت مورد بررسی قرار گیرد.

کاهش مسافر به دلیل گران شدن بلیت

رضایی کوچی در ادامه بیان کرد: با افزایش قیمت بلیت پروازهای هوایی، تنها عده‌ای خاص می‌توانند از هواپیما استفاده کنند.

این اقدام به ضرر ایرلاین‌ها تمام می‌شود، زیرا با گران شدن بلیت، عده‌ کمی از پروازهای هوایی استفاده کرده و به تبع، درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی کاهش خواهد یافت.

 گران کردن بلیت هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نشست اخیر وزیر راه و شهرسازی با کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی به نمایندگان قول داده تا بلیت هواپیما گران نشود، حال اگر در هفته‌های اخیر علی رغم وعده وزیر راه، قیمت‌ها افزایش یافته، این اقدام ایرلاین‌ها تخلف بوده و باید برخورد جدی شود.

بررسی صورت حساب مالی ایرلاین‌ها

رضایی کوچی از ورود اعضای این کمیسیون به پرونده فعالیت اقتصادی و صورت‌های مالی ایرلاین‌ها خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که صورت حساب مالی ایرلاین‌ها در سال 98 در کمیسیون عمران مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد تا مشخص شود که میزان هزینه ارزی شرکت‌ها چقدر بوده و در این مدت چه میزان ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

 

مطالب رپورتاژ