روز جهانی دریانوردی-کاپیتان سردشتی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش

تحریم ها نمی تواند خدشه ای به صادرات و واردات کشور وارد کند

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین: کاپیتان سردشتی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، گفت: دریانوردان موقعیتی در دریا دارند و بدون فعالیت آن‌ها دسترسی به اهداف غیر ممکن است.

اهمیت ناوگان ملی

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش کماکان توانسته در حوزه صادرات نفتی به کشور کمک کند، بیان کرد: هنگامیکه تحریم ها تحمیل می شود، وزارت نفت، شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در صف اول تحریم ها قرار می گیرند و آن زمان است که مشخص می شود ناوگان ملی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این زمان است که کشتی های خارجی به دلایل مختلف، ورود کشتی های خود را روی آب های ایران ممنوع می کنند.

قدرت ناوگان ملی

سردشتی با تاکید بر این نکته که هیچگاه توقفی در واردات و صادرات کشور حتی با وجود تحریم ها صورت نمی گیرد، گفت: صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد ولی این امر قدرت ناوگان ملی و تحریم شکنی را نشان داد.
وی در ادامه بیان کرد: تجارت آزاد حق ایران  است و کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد. خوشبختانه کشتیرانی بخش خصوصی در ایران توانسته کمک بسیاری در حوزه صادرات نفتی به کشور داشته باشد.

تامین سوخت کم سولفور

کاپیتان سردشتی گفت: با کمک ارگان‌های دریایی بسیاری از مسائل و مشکلات  را حل کرده ایم و توانسته ایم به اهداف از پیش تعیین شده به بهترین شکل ممکن برسیم. باید بگویم ناوگان شرکت ملی نفتکش، مشکلی بابت تأمین سوخت کم سولفور ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در پایان گفت: از سامان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و همه ارگان هایی که شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در بخش های مختلف از جمله حوزه مقابله با دزدان دریایی، انتقال محموله ها به برخی نقاط و سایر موارد همراهی می کنند، قدردانی می کنیم.

مطالب رپورتاژ