بندر چمخاله تاکنون ۴۰ درصد پیشرفیت فیزیکی داشته است و تاکنون هیچ عقب‌ماندگی از لحاظ قراردادی ندارد

بنادر گیلان در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود در حمل و نقل دریابرد

صنعت حمل و نقل آنلاین: حمیدرضا آبایی با بیان اینکه ضرورت دارد بنادرانزلی و آستارا نقش آفرینی بیشتری در ترانزیت کالا و گردشگری داشته باشند، تصریح کرد: بنادر کاسپین، انزلی و آستارا در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۶ درصد رشد در جابه‌جایی کالا داشتند که این عملکرد نشان می‌دهد که بنادر گیلان در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود از لحاظ حمل و نقل دریابرد هستند.

افزایش اسکله‌ها از ۱۰ پست به ۱۶ پست

وی گفت: با توجه به افزایش اسکله‌ها از ۱۰ پست به ۱۶ پست، جانمایی تجهیزات در اسکله اهمیت قابل توجهی دارد که این مقوله نیاز به هوشمند سازی تجهیزات بندری دارد و برای این کار با دانشگاه گیلان قراردادی امضا شده است که در حال حاضر در فاز مطالعاتی قرار دارد.

راه‌اندازی خطوط رو-رو و و خطوط کانتینری

آبایی با بیان اینکه نقش بنادر شمالی در پیمان اوراسیا بسیار مهم است، افزود: برای حضور پررنگ در اوراسیا برنامه‌هایی مانند ارائه تخفیفات، راه‌اندازی خطوط رو-رو و راه‌اندازی خطوط کانتینری در دستور کار قرار دارد.

زیرساخت بندر گردشگری چمخاله در حال آماده سازی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، همچنین با اشاره به اینکه بندر چمخاله تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: اتمام این پروژه ۳۶ ماهه است و تاکنون هیچ عقب‌ماندگی از لحاظ قراردادی نداشتیم و مشکل اصلی در اجرای این پروژه تهیه مصالح سنگی است که اگر این موضوع رفع شود زیرساخت بندر گردشگری چمخاله آماده خواهد شد.

مطالب رپورتاژ