با حضور معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

31 سامانه هوشمند در جاده های گلستان راه اندازی شد

طی مراسمی باحضور معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ومسوولان انتظامی و امنیتی استان ، 31 سامانه هوشمند جاده ای گلستان راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری، فرامرز مداح معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند این سازمان اظهارداشت : هم اکنون 1540 دوربین کنترل سرعت و پلاک خوان در محورهای مواصلاتی کشور فعال است که 42 فقره  از آنها در استان گلستان قرار دارد.

مداح افزود: همچنین 850 دوربین نظارت تصویری و حدود 54 سامانه توزین در حرکت نیز، در راههای کشور فعال هستند.

وی، هدف از نصب و راه اندازی این سامانه ها را، افزایش ایمنی جاده ها و خدمات دهی و حفاظت از جان مردم در حین تردد بیان کرد و افزود: هدف دیگر از نصب این سیستم ها، اطلاع رسانی وضعیت راهها و وضعیت جوی به مردم برای برنامه ریزی بهتر سفرهای برون شهری آنها بوده است.

مداح خاطرنشان کرد : حفاظت از رویه و ابنیه فنی راه ها و صرفه جوبی در اعتبارات، نقش بسزا یی در کاهش قاچاق کالا و افزایش انگیزه بخش های کاری مرتبط دارد که از اهداف دیگر نصب و توسعه سامانه های هوشمند جاده ای بویژه در ایام بیماری کرونا می باشد.

معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: با نصب و راه اندازی این سامانه ها در محورهای مواصلاتی کشور، سایر دستگاههای امنیتی و انتظامی نیز می توانند از اطلاعات آن برای مدیریت و برنامه ریزی بهتر استفاده کنند.

مداح با بیان اینکه، نگهداری، حفاظت و امنیت این سامانه ها، وظایف دوچندانی را می طلبد از دستگاه‌های مرتبط درخواست کرد که به حفاظت و امنیت این سامانه ها توجه جدی داشته باشندبراساس این گزارش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اظهار داشت : نصب و توسعه سامانه های هوشمند در جاده های پرتردد گلستان به جهت کشاورزی بودن و حجم تردد استان در ایام مختلف سال، موجب ایمنی و نظم و انضباط بیشتر جاده ها می شود.

میرمحمد غراوی افزود: از طرفی دیگر، تردد 38 تا 40 هزار وسیله نقلیه در روز از جاده های استان، حجم گسترده ای را بر جسم راه وارد می آورد که با نصب این سامانه ها، وضعیت بار ناوگان باری مشخص و از آسیب جدی به جسم و ابنیه فنی راهها جلوگیری می شود.

وی، نصب و توسعه این سامانه ها را، موجب کاهش دخالت و نظارت حضوری در محورهای مواصلاتی بیان کرد و گفت: اعمال مستمر قوانین علاوه بر تردد مداوم پلیس در راهها، درصد تلفات و تصادفات جاده ای را نسبت به سالیان گذشته کمتر کرده است.

غراوی از انسجام بین دستگاهی استان در این موضوع قدردانی کرد و تلاش برای نگهداری و صیانت از این سرمایه های ملی، شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای ارتقای آنها را، از وظایف مهم دستگاه‌های مرتبط و دخیل در نصب و بهره‌برداری از این سامانه ها بیان کرد.

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از راه اندازی 31 سامانه هوشمند جاده ای با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در راههای شریانی و ترانزیتی استان خبردادو افزود: این سامانه ها شامل 22 دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، 8 دوربین نظارت تصویری و یک سامانه توزین در حرکت می شود که براساس اولویت بندی در محورهای شریانی و ترانزیتی استان نصب و راه اندازی شده و توسعه یافته اند.

به گفته وی، با نصب و توسعه این سامانه ها، هم اینک در 550 کیلومتر از راه‌های شریانی و ترانزیتی استان 42 دوربین ثبت تخلفات، 25 دوربین نظارت تصویری و دو سامانه توزین در حرکت فعال است.

مطالب رپورتاژ