موفقیت سازمان بنادر در کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی

مرکز ملی داده ایران منطبق با استانداردهای بین‌المللی است

صنعت حمل و  نقل آنلاین: مدیرکل ایمنی و حفاطت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر از موفقیت سازمان بنادر در کسب بالاترین امتیاز در ممیزی بین المللی و شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهواره ای با بالاترین آمار دسترسی پذیری و انطباق با استانداردهای بین المللی در سال ۲۰۲۰ داد.

ممیزی مرکز ملی داده ایران

نادر پسنده درباره ممیزی مرکز ملی داده ایران، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی موفق شد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در ممیزی صورت گرفته توسط سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای ( IMSO)، با رسیدن به آمار دسترسی پذیری تحسین برانگیز ۹۹/۹۳ درصد، تطابق بالای خود با استانداردهای بین‌المللی را ثبت کند.

تمام فرآیند ثبت، ممیزی و آمار اعلامی به صورت رسمی و توسط سازمان بین‌الملی ماهواره ای منتشر می شود که نشان دهنده انطباق جمهوری اسلامی ایران با تعهدات بین‌المللی با بالاترین استانداردهای لازم است.

اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی

سازمان بین‌المللی ماهواره‌ای هر ساله، به منظور اطمینان از عملکرد اجرایی فرآیند شناسایی و ردگیری شناورها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای، ممیزی نظارتی بسیار دقیقی از مراکز داده ملی کشورهای عضو به عمل می‌آورد و گزارش آن در مجامع بین‌المللی مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ثبت بالاترین آمار انطباق و دسترسی پذیری داد.

این امر در حالی صورت گرفت که کشور با شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی صنعت دریانوردی مواجه است.

تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

پسنده موفقیت ایران در ممیزی بین‌المللی LRIT را ناشی از سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر و دریانوردی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برشمرد.

بر اساس کنوانسیون نجات جان اشخاص در دریا، کشورهای متعهد باید نسبت به راه‌اندازی سامانه های شناسایی و ردگیری شناورها مبتنی بر اطلاعات ماهوراه‌ای ( LRIT) اقدام کنند.

 

مطالب رپورتاژ