افزایش 40 درصدی ظرفیت خطوط ریلی در این دولت

صنعت حمل و نقل آنلاین: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امروز افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی بیان کرد: اقدامات مهمی در خصوص تولیدات داخلی شکل گرفته است.

همه صنعتگران و شرکت‌های ریلی از سال گذشته به استفاده از ظرفیت داخل سوق یافته‌اند و در همین روزها و ماه‌های کرونایی ما در راه‌آهن هر ماه مراسم الحاق به ناوگان داریم.

رقابت در خصوص استفاده از تولیدات داخلی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این نکته که بیش از هزار و 200 دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو ساخت داخل بازسازی شده و وارد ناوگان شده است ادامه داد: در سال 98 تولید ریل داخلی محقق شد و امروز دیالوگ در خصوص رقابت بین شرکت راه‌آهن، شرکت ساخت و ذوب‌آهن فشار برای تحویل بیشتر ریل است.

استفاده از طرفیت داخل

محمد اسلامی با تاکید بر این نکته که ما در پروژه‌های ریلی از ریل داخلی استفاده می‌کنیم بیان کرد: شرایط اقتصادی ما و این حرکت جهشی در جنگ اقتصادی نرخ ارز ما را بر این می‌دارد که مهم‌ترین تکلیفمان به چالش کشیدن اصل تقاضا برای ارز و استفاده از ظرفیت داخل باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود سفره را برای همه کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور دارند آماده می‌کند.

سیاست‌های کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری در باره توسعه ریلی همواره مورد پیگیری رئیس جمهور نیز هست.

اسلامی با بیان این که وعده اتصال 5 استان به شبکه ریلی محقق شد، گفت: به زودی هم 4 استان اردبیل، کردستان، چهار محال و بختیاری و بخشی از خراسان شمالی از اتصال به خط ریلی بهره‌مند می‌شوند.

اسلامی بیان کرد: تا سال آینده در مسیرهایی که مراکز تولید بار است و ریل داریم، از سهم 15 درصدی برای ریل در کل کشور استفاده می‌کنیم.

افزایش 40 درصدی ظرفیت خطوط ریلی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دولت ظرفیت خطوط ریلی 40 درصد افزایش یافت گفت: تا پایان سال 1400 ظرفیت خطوط ریلی 60 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در سال 99 دو برابر شده است.

 

مطالب رپورتاژ