وضعیت پروژه های توسعه ای بندر شهید بهشتی چابهار

اعلام آخرین وضعیت پروژه های توسعه ای بندر شهید بهشتی چابهار آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی و زیرساختی بندر چابهار در مهر ماه استقبال بی نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت های بندر چابهارC

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های زیرساختی و عمرانی بندر شهید بهشتی چابهار در راستای رونق تجارت منطقه، با شتاب در حال انجام است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، بهروز آقایی، درباره پروژه های توسعه ای بندر چابهار اظهارکرد: با توسعه ظرفیت های بندر چابهار، روز به روز شاهد رونق تجارت در این بندر استراتژیک هستیم، به گونه ای که از ابتدای امسال صادرات و واردات کالا رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به استقبال بی نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت های بندر چابهار، توسعه زیرساخت های لازم برای این امر، در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چندین پروژه عمرانی در بندر شهید بهشتی چابهار در دست اجرا است، اظهار کرد: ساخت سیلوی غلات با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در زمینی به مساحت ۳,۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون دلار در این بندر شروع شده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مدت زمان اجرای طرح های یاد شده را ۲۴ ماه اعلام و اذعان کرد: افزایش ظرفیت انبارش و واردات غلات برای استفاده داخلی و ترانزیت به افغانستان و کشور های حوزه CIS از اهداف اجرای این پروژه است.

وی با بیان این که پروژه سیلوی غلات با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر در دست ساخت است، گفت:  عملیات اجرایی پروژه برق رسانی به طرح توسعه بندر شهید بهشتی با اعتباری بالغ بر ۶ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار در این بندر به اتمام رسیده که بهره برداری از آن طی هفته های آتی خواهد بود.

آقایی اضافه کرد: عملیات ساخت و جانمایی ۶ باسکول نیز به منظور تسهیل و تسریع در عملیات ورود و خروج کالا در طرح توسعه بندر شهید بهشتی با ظرفیت ۶۰ تن به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: احداث ساختمان تعمیرگاه در زمینی به مساحت ۹۷۵ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و انبار سرپوشیده به مساحت ۹ هزار و ۲۳۲ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و پروژه احداث جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی با  اعتبار ۲ و نیم میلیون دلار و پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد نیز بخشی دیگر از پروژه های آماده بهره برداری فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.

مطالب رپورتاژ