احداث انبارهای نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ۱۴ پروژه دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۹۳۴ میلیارد‌ ریال توسط بخش خصوصی در بندر چابهار که در دست اجراست خبر داد.
بهروز آقایی با اشاره به اینکه بندر چابهار از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند، بیان کرد: این بندر استراتژیک با فرصت‌های بی‌نظیر امکان سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی را در توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری فراهم کرده است.
سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بندر چابهار، رغبت نشان داده‌اند. عملیات احداث ۵ پروژه بندری و دریایی شامل مخازن پتروشیمی، انبار نگهداری کالا، ۲ باب مخازن فرآورده‌های نفتی و ترمینال شستشو و ضدعفونی کامیون توسط بخش‌خصوصی و با اختصاص ۹ هزار و ۱۴۰ میلیارد ‌ریال اعتبار هفته گذشته در بندر چابهار آغاز شد.
عملیات ساخت 8 پروژه
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عملیات ساخت ۸ پروژه شامل احداث مخازن فرآورده‌های نفتی، روغن‌ خام و ۶ انبار چند منظوره کالا با اختصاص ۵ هزار و ۷۹۴ میلیارد‌ریال اعتبار در این بندر استراتژیک در دست اجراست و همچنین افزایش صادرات قیر از بندر چابهار به کشورهای آفریقا، پاکستان، هند و جنوب شرق آسیا مدنظر قرار گرفته است.
به گفته وی، انبارهای نگهداری کالا نیز به منظور افزایش ظرفیت انبارش کالا، تسریع در تخلیه و بارگیری، نگهداری استاندارد کالا، افزایش ظرفیت پذیرش کشتی و دپوی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی با توجه به افزایش حجم ترافیک کالا در بندر شهید بهشتی احداث می‌شود.
اهداف احداث مخازن پتروشیمی
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: ذخیره‌سازی و صادرات محصولات تولید شده در سایت پتروشیمی نگین مکران و رقابت‌پذیر کردن محصولات تولید شده صادراتی از اهداف احداث مخازن پتروشیمی است.

مطالب رپورتاژ