افزایش ظرفیت بنادر کشور

اتصال بندر جاسک به شبکه ریلی

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین: وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان از افزایش ظرفیت بنادر کشور تا 280 تن تا پایان دولت خبر داد و در ادامه بیان کرد: یک‌هزار و ۸۰۰کیلومتر کریدور ساحلی در جنوب کشور در حال احداث است.

وی در ادامه بیان کرد: از این میزان یک‌هزار کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در دست اجرا است که در هرمزگان ۵۳۷ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۱۰ کیلومتر در برنامه سال جاری در نظر گرفته شده است.

۹۰۰ متر اسکله‌های فاز ۳ بندر شهید رجایی تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

احداث نوار ساحلی در محدوده هرمزگان

محمد اسلامی افزود: برای احداث نوار ساحلی در محدوده هرمزگان تاکنون نیمی از تعهدات سال جاری اجرایی شده و تا پایان سال تعهدات وزارت راه بطور کامل انجام می شود که اگر پیمانکاران تسهیلات لازم را دریافت کنند، این امکان وجود دارد که دو برابر این میزان تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

مشارکت بخش خصوصی برای توسعه بندر شهید رجایی

وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به رویکرد جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه بندر شهید رجایی، گفت: فاز ۳ بندر شهید رجایی جزء معدود پروژه هایی است که با سه شیفت کاری در حال انجام است و ظرفیت بندری را از لحاظ کانتینری از ۶٫۳ به ۸٫۲ TEU افزایش می دهد و حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری در بندر شهید رجایی تا دهه فجر به بهربرداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: تا پایان دولت ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن ارتقاء پیدا خواهد کرد و در این میان، بندر شهید رجایی با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تن یکی از بنادر مهم کشور است.

توسعه سواحل مکران

محمد اسلامی در خصوص الزام توسعه سواحل مکران به عنوان طرح مورد حمایت و تأکید مقام معظم رهبری و دولت، بیان کرد: پروژه های توسعه سواحل مکران و توسعه صنعتی آن برای ما بسیار حائز اهمیت است که تلاش داریم با جلب سرمایه گذاری توسعه همه جانبه این منطقه را رقم بزنیم. بر اساس طرح موجود؛ قرار است جاسک را به شبکه ریلی وصل کنیم.

مطالب رپورتاژ