مسئولان سازمان بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان

آمادگی برای اجرای حمل ونقل درب به درب دریایی

جلسه ای با حضور مسئولان درسازمان بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان:

آمادگی برای اجرای حمل ونقل درب به درب دریایی

جلسه هم اندیشی فعالسازی بندر چابهار با حضور جناب آقای ایران نژاد نماینده مردم شهرستانهای چابهار کنارک، نیکشهر و قصرقند برگزار شد . این جلسه در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار بود . این گرد همایی در محل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

كاپيتان كشاورز مدير عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اعضاي هيات مديره این شرکت به ذكر قابليت ها و محدوديت ها در حوزه كشتيراني پرداختند . از مجلس شوراي اسلامي و سازمان بنادر و دريانوردي تقاضاي حمايت در عرصه رقابت هاي دريايي کردند.

بهروز آقایی مدير كل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در اين جلسه به نقش بندر چابهار و طرح توسعه بندر شهيد بهشتي پرداخت .ایشان در ارتقاء سهم تجارت دريايي، بر بهره گیری از فرصت ها و قابليت های ترانزيتي و ترانشيپي بندر چابهار تأکیدکردند.

مدير كل بنادر و دريانوردي خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دريانوردي و استان سيستان و بلوچستان آمادگي واگذاري محوطه هاي كانتينريدارد . این واگذاری به منظور حمل و نقل DOOR TO DOOR در بندر و مرزهاي ميلك را دارد.

آقایی در ادامه با توجه به جاذبه هاي استان و به ويژه بندر چابهار در زمينه جذب گردشگر داخلي و خارجي از طريق راه اندازي خطوط منظم مسافر دريايي تاکید کردند .وی نسبت به راه اندازي خط كشتيراني بين بندر چابهار و بنادر پاكستان، عمان و هند بعنوان يك فرصت مطلوب در اين حوزه با لحاظ سياست هاي تشويقي تاكيد نمودند.

در اين جلسه فرصت های سرمايه گذاري منطقه آزاد چابهار در خصوص جذب صاحبان كالا و تجار توسط نماينده منطقه آزاد چابهار تشريح گردید.

ايران نژاد گفت : روند توسعه بندر چابهار در بهره گيري از ظرفيت ها و توان عملياتي ايجاد شده فرصت منحصري در راه اندازي خطوط كشتيراني است.

ايشان در ادامه، حمايت از كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در اعمال تخفيف ها و ارائه مشوق ها را تاكيدکردند.

مطالب رپورتاژ